Kúpiť auto online?

Podľa nedávneho prieskumu medzi spotrebiteľmi v USA to vyzerá, že by tradičným predajcom áut mohlo pomaly odzvoniť. Až tri štvrtiny opýtaných totiž uviedli, že pri kúpe nového automobilu, ak by dostali túto možnosť, zvážili by uskutočnenie celého procesu online – vrátane financovanie, zjednávania ceny, papierovania a vybavenia formalít, až po doručenie domov.

V niektorých krajinách – a dalo by sa povedať kultúrach – má nakupovanie na internete silnejšiu tradíciu a v niektorých sa rozbieha pomalšie. Prieskumy napríklad ukazujú, že v Číne, Brazílii a v USA je väčší záujem o nakupovanie online než v ostatných krajinách, dokonca aj v porovnaní s priemerom Európy – spazzolino elettrico prezzi Madrid. V Brazílii až 75% a v Číne dokonca 90% opýtaných uviedlo, že by kúpili auto online, kým v Nemecku to bolo len 45% a vo Francúzsku len 35%.

Vyhnutie sa stresu

Zistenia z prieskumov zatiaľ neodhalili presné dôvody, prečo niektorí spotrebitelia inklinujú k zakúpeniu auta online. Avšak, ak ste niekedy kupovali auto, viete si predstaviť, v čom môže byť online nákup lákavejší. Stres vyplývajúci zo situácie, keď stojíte v obchode a ešte neviete, či auto chcete, ale pritom už dostávate otázky o možnom financovaní a zmluvy sú na stole takmer podpísané, môže byť pre mnohých nepríjemný. V domácom pohodlí v prostredí dobre známom si môžete v kľude pozrieť všetky ďalšie informácie a budete stále mať istotu, že neurobíte zbytočne rýchle rozhodnutie.

Akonáhle začnete zjednávať cenu priamo u dílera, budú neustále hrať tú tradičnú hru, že sa musí predajca poradiť s manažérom, kým zároveň vás usadí do auta a nechá vás užívať si jeho pohodlie. Potom, až sa vám auto skutočne zapáči, sa vráti a povie vám, že manažér nesúhlasí s ďalšou zľavou. Logické – pretože tým by prišiel o vlastnú províziu. V online prostredí môže byť aj toto vašou výhodou, lebo ak sa rozhodnete ísť do iného obchodu, tak len prepnete stránku. Odísť z obchodu môže byť neslušné a cítite spoločenský tlak. Odísť z online komunikácie je len kliknutie.

Ako chceme kupovať autá?

Z prieskumu, v ktorom sa zúčastnilo 4002 spotrebiteľov, vyplýva, že sa nám nepáči, ako prebieha nákup automobilu v súčasnosti. Len 17 percent potvrdilo, že im všetko vyhovuje, zvyšok by rád uvítal zmeny. Spravidla chceme lepšie skúšobné jazdy a lepšie služby pri riešení financovania a administratívy (igiene orale). Viackrát sa objavila najmä požiadavka, aby sa drobné transakcie realizovali online.

Viac než polovica nakupujúcich uviedla, že by chceli začať dohadovanie o cene online a mať tak čas zvážiť možnosti financovania ešte predtým, než prídu do obchodu. Takmer polovica vyjadrila, že by najradšej zostali v anonymite, až dokým sa fyzicky nezastavia v obchode. Až tri štvrtiny (72%) nakupujúcich sa v prieskume vyjadrili, že najradšej by dokončili žiadosť o úver a finančné dokumenty online a tým jednak ušetrili čas v obchode a zároveň by sa vystavili nižšiemu tlaku v obchode.

Šanca na zmeny?

Otázkou je, ako ďaleko sme zatiaľ od vytúženého modelu nakupovania automobilov. Nie je tajomstvom, prečo obchodníci nechcú urobiť nakupovanie úplne jednoduché a sprístupniť nám čo najviac informácií. Stratili by tak totiž kontrolu nad ovplyvňovaním našej psychiky už priamo v obchode, keď uskutočňujeme najdôležitejšie rozhodnutia. A tým, samozrejme, aj vzniká riziko straty ziskov.

V žiadnom prípade nechceme týmto textom odsudzovať autosalóny a predajne automobilov. Tie sú skvelými miestami, kde môžete získať veľké množstvo rád, zakúpiť náhradné pneumatiky, často využiť ich značkové servisné služby. Automobil je pomerne veľká položka a vy sa nemusíte nikam ponáhľať.

miospazzolinoelettrico.com