Kupujete hudbu cez internet?

Odkedy sa začala púšťať v obchodných domoch v 30. rokoch minulého storočia návštevníkom hotelov a reštaurácií hudba, stala sa súčasťou skúsenosti spotrebiteľov. Bez trýznenia syntetizátora alebo klavírneho koncertu by zákazníci cítili, že niečo chýba, keď sa snažili hrabať v hromadách džínsov alebo si napĺňali svoje nákupné vozíky. Odborníci od týchto dôb už navrhli zvukové programy, ktoré ovplyvňujú pocit zákazníka v obchode a uspokojujú jeho vkus. Zámerom je pobaviť a tým predĺžiť čas strávený ľuďmi v obchodoch. Hudba slávnych umelcov funguje lepšie ako všeobecné veci, ktoré si ľudia spájajú s daným obchodom las mejores planchas de ropa.

Online nakupovanie je nedostatočne skúmaná oblasť hudobnej vedy. Nová štúdia má za cieľ túto skutočnosť napraviť. Približne 1900 účastníkov bolo vyzvaných, aby simulovali nakupovanie cez internet pri počúvaní rôznych zvukov. Niektoré výsledky neboli prekvapujúce. Hluk cestných prác a plačúcich detí narušil názory zákazníkov na ponúkané produkty. Spievajúce vtáky podporovali predaj potrieb na grilovanie, ale nie mixéry alebo stolové hry.

Zvuk spojený s kvalitou a luxusom sa zdal byť nebezpečný pre peňaženky ľudí. Štúdia zistila, že klasická hudba spôsobila, že nadhodnocovala kvalitu ponúkaných tovarov a ľudia platili viac, ako by mali. To podporuje predchádzajúci výskum, ktorý zistil, že nakupujúci vystavení klasickej hudbe vo vinárni si kúpili drahšie fľaše ako tí, ktorí počúvali pop. Cieľom obchodníkov teda je, aby sa spotrebitelia vyhýbali takým nezdravým vplyvom pri nakupovaní online. Spievajúce vtáctvo, snová hudba a zvuk vlakov – je príjemný, ale nie príliš zvodný – aby im pomohol kúpiť rozumnejšie. Maloobchodníci by pravdepodobne mohli čeliť tomu, že ak je ich jediný záujem o to, aby z ich klientely vymanili čo najviac peňazí, musia začať púšťať na svojich weboch klasickú hudbu ako Mozarta či Bacha.

Len málo tradičných obchodov pravdepodobne použije túto taktiku. Niektorí obchodníci s oblečením púšťajú vo svojich obchodoch modernú, rýchlu hudbu od nových umelcov, zatiaľ čo kaviarne zostávajú verné jemnej, tichej džezovej hudbe. Obchod s potravinami, so širokým sortimentom, zvyčajne hráva hitparádové hity. Tempo má tendenciu byť ráno pomalšie, keď nakupujúci sú starší, a stáva sa viac razantnejším ako deň pokračuje.

Zvukoví architekti stále premýšľajú o nových trikoch pre obchody. Najnovšie sa experimentuje s nepočuteľnou digitálnou značkou pripojenou k hudobným pesničkám v obchode, ktorá aktivuje aplikáciu na telefónoch kupujúcich. Aplikácia ich môže informovať o zľavách alebo poskytnúť viac informácií o produktoch. So šťastím to prinesie viac predajov ako symfónia Beethovena planchar con vapor es más efectivo.

A vráťme sa ešte k začiatkom digitálnej hudby. V prvých dňoch iTunes, hudba mala nepríjemný prívlastok s názvom Digital Rights Management (DRM), ktorý Vám bránil v prehrávaní hudby na inom zariadení alebo prehrávači ako iTunes alebo iPod. V roku 2009 však spoločnosť Apple prešla do formátu bez DRM. Takže ak si dnes kúpite hudbu z iTunes, budete ju môcť bez akéhokoľvek problému prehrať na ľubovoľnom zariadení, na akomkoľvek operačnom systéme. To isté platí pre zariadenia pesničky, ktoré dnes kúpite na Amazone, Google Play, Beatport alebo akomkoľvek inom obchode, z ktorého sa rozhodnete nakupovať. Upozorňujeme, že sa to týka iba hudby. Filmy, televízne relácie a e-knihy majú stále DRM, čiže ich kupujte iba tam, kde ich môžete aj prehrať alebo zdieľať s Vašimi kamarátmi.